Z čeho skáčeme?

TANDEMOVÉ SESKOKY skáčeme z letounu  L-410 Turbolet a AN - 2TD

letadlo paraskola impactV současnosti na našem letišti provádíme všechnu výsadkovou činnost, tedy i tandemové seskoky z letounů AN-2 a L-410 Turbolet, které jsou známi především obrovskou spolehlivostí a výbornými letovými vlastnostmi.

Letoun AN-2 je aktuálně největší létající dvojplošník. Motor je hvězdicový, vzduchem chlazený devítiválec a má výkon 1000 koní. Letoun AN - 2 je používán celosvětově od roku 1947. Byl vyroben v počtu více než 30 000 kusů a minimálně polovina je stále v provozu. Existuje spousta modifikací tohoto letadla.  V České republice je používán nejčastěji typ AN-2T - transportní verze, nebo AN-2 TD - transportní výsadková verze. Do letadla se vejde 12 parašutistů a dva piloti. Dostup výšky je až 4400 metrů.  Naše letadlo bylo vyrobeno v roce 1988 a v roce 2017 prošlo kompletní generální opravou. Letadlo AN - 2 je univerzální a spolehlivé letadlo pro všechny typy seskoků. Vysazovací rychlost je 100-120 km za hodinu. Díky tomu z něj můžememe provádět seskoky  parašutistů na automatické otevření padáku, pokračovací a sportovní výcik i tandemové seskoky.  Je to nejrozšírěnější  výsadkové letadlo v České republice.

letadlo paraskola impact2Letoun L - 410 turbolet je dopravní a transportní letoun určený pro lokální přepravu osob nebo mareriálu. Jde o samonosný hornoplošník, kde konstrukci trupu tvoří celokovová poloskořepina. Křídlo je dvounosníkové, vybavené dvouštěrbinovými klapkami a spoilery. Pohonnou jednotku tvoří dva turbovrtulové motory Walter M 601 a vrtule Avia. Letoun je vybaven hlavním i záložním hydraulickým systémem, přičemž podvozek je hydraulicky zasouvatelný. Letoun je schopen přistávat na malých i neupravených letištích a je schopen bezpečně létat i v extrémních podmínkách od +50°C do -40°C.

Vývoj letounu započal v polovině 60. let pod označením L-400 a následně přepracovaná verze byla představena jako L-410. Prototyp vzlétl 16. dubna 1969 s motory Pratt & Whitney of Canada PT6-A27 a třílistými vrtulemi Hamilton Standard, což bylo způsobeno opožděným vývojem současné pohonné jednotky M601.Po ukončení vývoje československých motorů M601, byly původní motory PT-6 nahrazeny motory M 601A (později M 601B) a letoun dostal třílisté vrtule Avia V508. Letoun dostal typové označení L-410M a prototyp poprvé vzlétl v roce 1974. Od té doby na letounu proběhlo mnoho různých typových úprav nicméně L-410 Turbolet létá v mnoha modifikacích dodnes po celém světě.Poslední verzí je L-420 s motory M601F, který byl certifikován americkým FAA. Letoun L-410 ve verzi M až E (vč. E9 a E20) má typový certifikát vydaný EASA. Z letounu L-410 měl vycházet větší typ L-610 s přetlakovou kabinou, ale ten vznikl pouze v několika prototypech a následně byl jeho vývoj "pozastaven". V současnosti si můžete prototyp L-610 prohlédnout v Kunovickém leteckém muzeu.Celkem bylo vyrobeno přes 1 000 kusů těchto letounů a ještě v roce 2008 jich bylo po celém světě v provozu přes 350 kusů.